اسید کلریدریک یکی دیگر از پرکاربردترین مواد پایۀ شیمیایی است که برای مصارف صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته می شود. HCL نشانۀ فرمول شیمیایی اسید کلریدریک می باشد که با اسامی جوهر نمک، هیدروکلریک اسید و هیدروژن کلراید شناخته می شود. کلریدریک اسید نیز همانند اسید سولفوریک به عنوان یکی از مواد شیمیایی اسیدی قوی می باشد که نقش تعیین کننده و پرکاربردی در صنایع مختلف دارد. این نوع اسید نیز همانند سولفوریک اسید به صورت مایع شفاف و بی رنگ می باشد که دارای بوی زننده و تند می باشد و به هیچ عنوان خوراکی نمی باشد. در حالت کلی مواد شیمیایی اسیدی و همچنین بازی غیر خوراکی هستند و حالت مسموم کنندگی دارند و از نظر نگهداری باید تمام نکات ایمنی در نظر گرفته شود. برای اطلاع از فروش اسید کلریدریک به سایت مراجعه کنید. 

خرید اسید کلریدریک صنعتی

معمولاً درصد کلریدریک اسید صنعتی و آزمایشگاهی متغیر می باشد و هنگام خرید این مواد باید نسبت به میزان درصد آنها توجه داشته باشید چون نقش قابل توجهی در میزان کیفیت کاربرد این مواد در صنایع مختلف دارد. معمولاً خرید اسید کلریدریک صنعتی با درصد 30 الی 33 درصد صورت می گیرد و در بسته بندی های متفاوت عرضه می شوند تا کارایی لازم داشته باشد. این نوع اسید جزء اسیدهای معدنی و خورنده می باشد که در صنایع مختلف کاربرد قابل توجهی دارد و به عنوان مواد شیمیایی پایه محسوب می شود. از ویژگی های قابل توجه اسید کلریدریک می توان به سنگینی بالای بخارات گازی اسید اشاره نمود که دارای بوی زننده ای می باشد. این مادۀ اسیدی به دلیل ماهیتی که دارد، به راحتی به مایع تبدیل می شود و در شرایط مواجه با رطوبت و یا محلول مادۀ آبی رنگ به رنگ قرمز تبدیل می شود.

تاریخچۀ تولید اسید کلریدریک به قرون 15 و 17 میلادی باز می گردد. در ابتدا دو فرد آلمانی به ماهیت اصلی اسید کلریدریک پی بردند و چندین سال پس از آن توسط شخصی به نام لیباویوس به واسطۀ حرارت دادن نمک در ظروف رسی به ماهیت آن پی بردند و پس از آن نیز افراد دیگری در شرایط متفاوت ماهیت اسید کلریدریک را کشف نمودند.

کاربردهای اسید کلریدریک

کلریدریک اسید جزء اسیدهای قوی محسوب می شوند که مصارف عمده ای در صنایع مختلف دارد که در ادامۀ مقاله به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مصارف خنثی سازی ترکیبات آلکالین و ضایعات فلزات، احیاسازی اوره، مصارف شستشوی قطعات فولادی، شستشوی اسید شویی فلزات مختلف، شستشوی ظروف غذایی که دارای چربی های زیاد می باشد، اسیدی کردن چاه های نفت، صنعت راهسازی، به عنوان مادۀ پاک کننده و شویندۀ خانگی و همچنین صنعتی، تولید اتیلن دی کلراید، خالص سازی نمک طعام، کنترل میزان PH و ... از جمله موارد پرکاربرد اسید کلریدریک محسوب می شوند. از این رو صنایع مختلف برای آنکه بتوانند سطوح چربی و لکه های روغنی را که قدیمی هستند را به واسطۀ مایع اسید کلریدریک و یا سولفوریک اسید از بین ببرند. به همین دلیل این نوع مادۀ شیمیایی اسیدی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

فروش اسید کلریدریک

اسید کلریدریک 30 درصد صنعتی به صورت بسته بندی های استاندارد پلاستیکی عرضه می شوند تا تمام اصول و نکات ایمنی حمل و نقل در آنها رعایت شده باشد. گالن 20 لیتری، بشکه های 220 لیتری و تانکرهای هزار لیتری از رایج ترین بسته بندی های کلریدریک اسید می باشد. میزان حجم های بسته بندی متناسب با میزان مصارف گوناگون این مادۀ شیمیایی در نظر گرفته شده اند. در نتیجه امکان خرید اسید کلریدریک را با قیمت ارزان برای مصرف کنندگان فراهم نموده اند.برای اطلاع از قیمت اسید سولفوریک به سایت مراجعه کنید. 

فروشگاه اینترنتی دیجی شیمی یکی از برترین فروشگاه هایی است که در سراسر کشور، امکان خرید انواع مواد شیمیایی را به صورت سفارش اینترنتی با قیمت ارزان و کیفیت عالی بوجود آورده است.

آدرس : تهران - میدان خراسان - خیابان 17 شهریور جنوبی 

چهارراه تیر دو قلو - خیابان قاسم مهاجر - پلاک 56

ایمیل : info@digishimi.com

تلفن پشتیبانی : 02136308312 - 02136307526

کد پستی : 1793764611

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 280
نمایش همه
علاقه مندی ها ()