تاریخچه اولین فروش بارکدخوان و ساخت آن:

یکی از دستگاه‌ هایی که جزء لاینفک انواع و اقسام مغازه های کوچک و بزرگ، فروشگاه ‌های مختلف، سوپر مارکت و فروشگاه های زنجیره ای قابل مشاهده هستند دستگاه بارکدخوان می باشد. فروش انواع بارکدخوان اولین بار تقریباً ۶۰ سال پیش برای یک فروشگاه کوچک به نام مارش انجام شد و در آن مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن این دستگاه به انواع پیشرفته تری تبدیل شده و امروزه به دستگاهی تبدیل شده است که دارای انواع و اقسام متفاوتی می باشد. این دستگاه توسط دو فرد به نام های نورمن و برنارد برای افزایش سرعت خرید و فروش یک کالا ساخته شد. این محصول با قیمت بسیار مناسب و کیفیت های متنوعی که دارند در انواع مراکز خرید قابل استفاده بوده و بدون آن ها سرعت عمل کارکنان فروشگاه ها به مراتب کاهش خواهد یافت. صرف نظر از تولید و فروش بارکدخوان در برند های متفاوت، این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند و می توانند به دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ، کامپیوتر و گوشی ها متصل شده و اطلاعات محصولات مختلف را روی آن ها نمایان کنند. اطلاعات محصولات مختلف روی قسمت های خاصی از محصولات و به صورت بارکد های خطی و یا شطرنجی نمایان می ‌شود. بارکد های خطی نسبت به بارکد های شطرنجی قدیمی تر بوده و دستگاه‌ های قدیمی به همین دلیل ممکن است نتوانند این بارکد های شطرنجی را بخوانند. به طور کلی بارکد های خطی شامل خطوط تیره و روشن و با فواصل مختلف و همچنین عرض های متفاوتی هستند که هر کدام از آن ها در مجموع می ‌توانند اطلاعات خاصی مانند قیمت، تعداد محصول فروخته شده و تعداد باقی مانده از محصول مورد نظر را روی دستگاه‌ های ارتباطی مختلفی نمایان کنند. بارکد های شطرنجی شامل خطوط و اشکالی است که به صورت یک صفحه شطرنج بوده و شکل دو بعدی دارد. ولی شکل بارکد های خطی کاملاً تک بعدی می باشد. بارکد های دو بعدی همان طور که گفته شد توسط دستگاه‌ های خاصی قابل ارزیابی می باشد.

اختلاف فروش بارکدخوان نوری و فروش بارکدخوان لیزری:

امروزه دو نوع دستگاه بارکدخوان نوری و لیزری ساخته شده و هر کدام از آن ها برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به تفاوت این دو نوع خواهیم پرداخت.

در گذشته تولید و فروش بارکدخوان به صورت لیزری انجام شد، زیرا فناوری لیزر در آن ها به کار برده می شد و قادر بودند بارکد های خطی را که تک بعدی بودند به خوبی خوانده و اطلاعات محصول را نمایان کنند. دستگاه های بارکدخوان نوری نسبت به دستگاه های بارکد خوان لیزری دارای قیمت پایین تری بوده و به همین دلیل امروزه از فروش بالاتری برخوردار هستند. تفاوت این دو دستگاه بارکدخوان در سرعت عمل آن ها نیز وجود دارد. باید گفت در این زمینه دستگاه بارکدخوان نوری قوی تر عمل می کند. تفاوت دیگری که بین این دو دستگاه وجود دارد خواندن انواع بارکد می ‌باشد. بارکدخوان لیزری فقط قادر به خواندن بارکد های خطی و تک بعدی می باشند. ولی بارکدخوان های نوری قادر هستند علاوه بر خواندن بارکد های خطی و تک ‌بعدی به خواندن بارکد های دو بعدی و شطرنجی بپردازند و به همین دلیل امروزه این بارکدخوان ها فروش بیشتری داشته و بیشتر از آن ها استفاده می شود. بارکدخوان نوری می ‌تواند به خواندن اطلاعات محصول از فواصل مختلفی و همچنین از جهت های متفاوت بپردازد. ولی عیبی که این دستگاه دارد این است که اگر بارکد روی محصول کمرنگ بوده و یا ناحیه ای از آن پاک شده باشد، بارکد خوان های صنعتی و فروشگاهی می توانند به خواندن اطلاعات درج شده بپردازند. ولی بارکدخوان لیزری قادر است همه اطلاعاتی که روی محصول وجود دارد چه در صورت کمرنگ بودن و چه در صورت ناپدید بودن ناحیه از این بارکد، به خواندن آن بپردازد. خرید هر کدام از این بارکد خوان ها کاملاً سلیقه ‌ای بوده ولی آمار کسانی که به خرید بارکدخوان های نوری می ‌پردازند بیشتر است. زیرا امروزه اکثر محصولات از بارکد های شطرنجی بهره می برند.

فروشگاه لوازم فروشگاهی و اداری تجهیزات

  • آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم
  • خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
    نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465
ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 215
نمایش همه
علاقه مندی ها ()